10-24-2012 - Reisverslag uit Babson Park, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu 10-24-2012 - Reisverslag uit Babson Park, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu

10-24-2012

Blijf op de hoogte en volg Shanice

24 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Babson Park

Zo. Er zijn alweer bijna 2 weken voorbij gegaan sinds m'n laatste verslag, dus ik dacht: hoog tijd om er weer een te schrijven. Ik maak hier zoveel leuke dingen mee en ik ben altijd zo druk! Daardoor lijkt de tijd echt heel snel voorbij te gaan en omdat ik zoveel dingen mee maak heb ik het gevoel dat ik hier al een half jaar zit (terwijl het krap 2 maanden is..). Afgelopen 2 weken waren weer super leuk! We hadden 10 oktober een wedstrijd tegen het allerbeste team in onze conference, Embry Riddle, en dit was waar wij het hele seizoen op hadden zitten wachten (of tenminste, dat is wat coach ons aanpraatte..). Het andere team liep de gymzaal binnen en wij moesten allemaal al omhoog kijken als we met ze wilden praten, want ze waren allemaal superlang. Wat ook niet echt hielp, was dat ze allemaal nog megahoog konden springen ook! Van tevoren dachten we dat we 3-0 zouden worden afgemaakt, maar wat er ook zou gebeuren, wij zouden ze laten zien dat wij bereid waren om te vechten voor deze wedstrijd. Ik had alle mensen die ik van school kende al ingelicht over de wedstrijd, net zoals al mijn andere teamleden, en zo was de hele gymzaal gevuld met Webber studenten. Het was een mega spannende wedstrijd en we speelden heel goed en vochten voor elke punt. Ik heb ongeveer 2 sets gespeeld en toen ik erin stond, stond ik echt heerlijk te spelen en dan is het zo gaaf om voor zo'n publiek te spelen! Iedereen was aan het schreeuwen en doen en er waren zelfs jongens in bodypaint met WEBBER op hun lichaam. Het was echt een leuke sfeer. Zoals ik al zei heb ik niet alles gespeeld, wat ik eigenlijk niet erg vind als m'n team het maar goed doet. Deze wedstrijd kwam ik erachter dat het publiek dat wel erg vond.. Alles wat ik hoorde was: 'Put Shanice in!!'.. Uiteindelijk hebben we de wedstrijd met 3-2 verloren, maar het voelde alsof we hadden gewonnen. We hebben alles gegeven en we hebben ze al bang gemaakt voor de volgende wedstrijd die we tegen hun moeten spelen..

Afgelopen week was een superleuke week, omdat ik toen eindelijk m'n mama en Lilian weer kon zien!! Ik heb ze op woensdag een mooie tour rond de campus gegeven (die is gelukkig erg klein) en daarna zijn we naar walmart gegaan, dat is een megasupermarkt waar je echt ALLES kunt vinden en hebben we wat gegeten bij dunkin donuts. Helaas kennen ze hier niet echt terrasjes of echte restaurants. Je hebt hier alleen fastfoodketens en als je een normaal restaurant denkt tegen te komen, is het ook een keten met ongezond eten. Achja dat is nou eenmaal Amerika! Alles is ingesteld op de auto, en alles moet snel snel snel. Er zijn hier zelfs drive-thru apotheken! Ik weet nog dat m'n moeder me de hele tijd waarschuwde voordat ik weg ging dat ik op m'n eten moest letten en niet aan moest komen en geloof me ik had er eigenlijk al rekening mee gehouden dat ik wat aan zou komen in m'n tijd hier, maar het tegenovergestelde gebeurt. Ik ben eigenlijk best wel afgevallen! Wat ben ik blij dat ik zoveel trainingen en workouts heb en dat ik al dat gefrituurde eten na de 2e dag al zat was..
Mama en Lilian kwamen in een voor mij best drukke week, ik had namelijk gewoon school en ik had 3 wedstrijden! Het was echt leuk om mama weer in het publiek te zien zitten bij m'n volleybalwedstrijd! Natuurlijk waren mijn andere Webberfans ook aanwezig, maargoed die komen natuurlijk niet in de buurt bij m'n mama. Mam vond het natuurlijk ook leuk om mij hier te zien spelen en om het verschil te zien met het nederlandse volleybal. Ook heeft ze goed kunnen zien wat voor een rare coach ik heb:P Hij heeft ons trouwens verboden om hoge hakken te dragen tijdens het volleybalseizoen (wat bijna over is). Beetje jammer dat ik aanstaande zaterdag op Homecoming dus een leuke jurk moet dragen met slippertjes ofzo eronder.
Ik heb afgelopen week gelukkig een paar nachten met mama en Lilian in het hotel kunnen slapen. Kon ik eindelijk weer even kroelen met mama en konden we gezellig kletsen. We zijn ook een paar keer uit eten geweest, 2x in tzelfde megagoede steakhouse en 1x bij de italiaan. En ja dit waren ook ketens.. Ook zijn we 1 dag mega wezen shoppen!! Dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg! Heb toen ook wat spullen uitgezocht voor de mensen thuis, bijv. schoenen voor tom en justin-roy.
Het was heel fijn dat mama en lilian er weer even waren, maar dan is het natuurlijk gelijk ook weer stom om afscheid te nemen. Gelukkig is het nog maar 7 weken tot ik terug kom en ze weer zie.

Gisterenavond had ik wéér een wedstrijd. Deze keer tegen onze rivaal: Warner University. Deze universiteit zit 5 minuten hiervandaan en zit dus in hetzelfde plaatsje als waar wij in zitten. Dit zorgt er natuurlijk voor dat wij hun ALTIJD willen verslaan in wat voor sport dan ook. En omdat het maar 5 minuten van onze school vandaan is, konden onze fans ook gewoon komen. Weer een volle zaal publiek om een showtje te geven. Het was echt gaaf om het publiek zelfs tegen elkaar te zien strijden wie het hardste kon gillen of wie de leukste liedjes had. Ik speelde niet m'n beste wedstrijd, en natuurlijk liet coach me dat ook gelijk weten. Hij focust zich alleen op het negatieve, waar ik wel tegen kan, maar waardoor veel meiden vaak verdrietig in het veld staan.. Ook deze wedstrijd was megaspannend en op de momenten dat wij de wedstrijd hadden kunnen winnen werden we genaaid door de scheidsrechters. Gelukkig hebben we uiteindelijk toch met 3-2 gewonnen. Deze avond waren er nog wat andere dingen aan de gang. Zo had een van mijn teamgenootjes ruzie met een jongen uit het publiek tijdens de wedstrijd en zijn er een iphone en een ipod gestolen uit onze kleedkamer, terwijl een van de studenten daar de wacht hield voor de kleedkamer. Zo stom dat dat soort dingen dan moeten gebeuren op zo'n avond!

Ons volleybalseizoen is alweer bijna over. We hebben nog 5 wedstrijden te gaan in de conference en dan nog 2 of 3 andere wedstrijden in de play-offs. Ik ben er stiekem ook wel een beetje blij mee hoor. Zo vaak trainen en dan met onze coach, daar word je ook niet echt blij van! En dan kan ik daarna ook leren hoe ik moet beachen! daar heb ik echt zin in! lekker bruinbakken en beachen! Een leuk vooruitzicht.. ofniedan?

  • 25 Oktober 2012 - 06:43

    MamaCis:

    Ik loop naast mn schoenen!!! Kus!

  • 25 Oktober 2012 - 07:18

    Mylene:

    Leuk sha! Tot over 7 weken, dan mag ik je eindelijk weer in het echt zien!
    Ik hou van je:) x

  • 25 Oktober 2012 - 08:37

    Corine And The Guys:

    Ha schatje . Lekker hè, mama weer ff bij je. Ze heeft me gister alles verteld. Top hoe jij het allemaal doet daar. Hèt filmpje voor oom sandor is ook geweldig! Super om je blog weer te lezen. Knuf van ons, love you, XXXX

  • 25 Oktober 2012 - 11:09

    Mama San:

    echt leuk om van je blog te lezen. Top dat je het zo geweldig naar je zin heb. Over 7 weken weer in het kikkerlandje! weer ff "home sweet home". liefs en kusjes XxXxX

  • 25 Oktober 2012 - 16:32

    Shanice:

    Jaa tot over 7 weken!!

  • 25 Oktober 2012 - 17:27

    Melinda Pater:

    Heerlijk om te lezen sha! Ga zo door, proud of you! X

  • 25 Oktober 2012 - 17:27

    Melinda Pater:

    Heerlijk om te lezen sha! Ga zo door, proud of you! X

  • 26 Oktober 2012 - 16:15

    Corine And The Guys:

    Moest je nog een digitale knuffel geven van meneer van harten!!!!!

  • 27 Oktober 2012 - 16:29

    Shanice:

    Ahh wat lief! Dikke knuffel terug!

  • 28 Oktober 2012 - 11:37

    Sexy Daddy:

    Hoi Lieverd, heerlijk dat je zo kan genieten en dat je het fijn hebt gehad met mama.
    Laat die coach Brian maar lullen, ik weet dat je de beste bent!
    Gelukkig zie ik je wekelijks via facetime, maar ik kijk er wel naar uit om je met kerst weer in mijn armen te hebben.
    Sha, ik ben trots op je!
    Xxx, papa.

  • 28 Oktober 2012 - 20:54

    Anne Esser:

    Ik ziet hier zo saai op mijn werk! Maar word meteen vrolijk van je blog! :D
    Echt super..... Ga zo door XXXX Anne

  • 05 November 2012 - 08:03

    Het Favoriete Nichtje:

    Super trots op je sha! En onze eerste facetime keer haha!
    Tot in december, wij ( yannick en ik ) hebben er zin in!
    Lovee youuuuu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Babson Park

Shanice

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 14334

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Januari 2016

Port Elizabeth, South Africa

25 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

Fli Fla Florida

Landen bezocht: