Dinsdag 11 September 2012 - Reisverslag uit Babson Park, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 September 2012 - Reisverslag uit Babson Park, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 September 2012

Blijf op de hoogte en volg Shanice

12 September 2012 | Verenigde Staten, Babson Park

Deze dag startte voor mij als een normale schooldag, ik moest helaas vroeg opstaan voor een les om 07.45, maar nadat die les was afgelopen ben ik lekker weer m'n bedje in gekropen om even 2 uurtjes te slapen. We hebben sinds deze week Study Hall Hours. Dat betekent dat ik 9 uur per week huiswerk moet maken en m'n uren moet laten aftekenen door m'n coach en iemand van de bibliotheek. Gelukkig telt het ook als je huiswerk maakt tijdens het reizen naar wedstrijden (of doet alsof...:P)
Vandaag hadden we een wedstrijd bij het Florida Institute of Technology. Helaas kon niet iedereen van ons team mee, door omstandigheden met onze buschauffeur, maar gelukkig kon ik wel mee! We speelden een oefenwedstrijd tegen the panthers (zo heet hun team). Het was hun eerste Homegame, dus het was een groot spektakel in de sporthal. Onze coach vertelde ons al van tevoren dat we alleen maar uitgenodigd waren voor deze oefenwedstrijd om ingemaakt te worden, want bij je eerste homegame wil je natuurlijk niet verliezen! Wij waren hier dan ook op voorbereid en waren klaar om de strijd aan te gaan. Het was vandaag natuurlijk wel 9/11 en daarom waren er allemaal soldaten aanwezig die de vlag droegen en was er een zanger die 'the national anthem' ging zingen. Het was erg mooi om daar bij te zijn en niet alleen deze soldaten waren aanwezig, de schoolband was ook aanwezig en dat was echt supergaaf! Op een gegeven moment speelde de band zelfs 'Jump on it' van the sugarhill gang. Ik moest gelijk aan m'n zusje denken, aangezien wij dit dansje ,ook al zeg ik het zelf, best wel aardig onder de knie hebben. Ik wilde stiekem het dansje doen, maar we waren midden in een timeout, dus helaas had ik er de kans niet voor! Het was echt een megaspektakel in die hal. Hun zwemteam (mannen) kwam zelfs nog opdagen en stonden de wedstrijd te bekijken en elke keer als er een goed punt werd gescoord ofzo trokken ze hun shorts naar beneden en stonden ze daar in hun speedo's. haha. Achteraf kwam ik er zelfs achter dat onze wedstrijd live werd uitgezonden, de link staat onderaan dit verslag.
Onze wedstrijd begon en we bleven dicht bij de tegenstander. Helaas verloren we deze eerste set met 26-24.. Onze buitens deden het niet zo goed dus ik hield mezelf goed warm en was klaar om die ballen erin te rammen.. De tweede set ging beter, deze wonnen wij namelijk met 26-24 terwijl we eerst 22-20 achter stonden. De derde set was weer een beetje jammer, want die verloren we weer. Onze buitens waren al de hele wedstrijd aan het kloten en ik stond te trippelen om te spelen en m'n teamgenootjes zaten me al de hele wedstrijd op te fokken: 'Are you ready?' want zij dachten ook dat ik elk moment in kon worden gezet. En ja hoor, de 4e set mocht ik er eindelijk in. Ik krijg m'n eerste set-up en ram een bal vol naar beneden in het veld! Zo. Die konden ze krijgen dacht ik en ik zag m'n coach (die echt superstreng is naar iedereen en mensen aan het huilen maakt in de wedstrijd) zelfs met een lach op z'n gezicht. Die zal spijt hebben dat hij me er niet eerder in heeft gezet. De rest van de set ging ik soms niet en soms wel lekker, maar er werden gewoon teveel fouten gemaakt aan onze kant waardoor alle setups naar buiten of naar midden gingen terwijl ik net in een rotatie stond waar ik op dia moest aanvallen en zat te trippelen totdat ik weer een setup kreeg. Helaas hebben we die laatste set ook verloren en zijn we dus, zoals de coach al zei, alleen maar daar gekomen om ingemaakt te worden.. Dat wordt een zware training morgen...

Om de wedstrijd terug te zien, ga naar deze site, klik rechts op on demand en dan staat er daar ergens in het rijtje Florida Tech Women's Volleyball vs Webber International. De 4e set begint ongeveer 01.57
En O ja ik ben nummer 26 en ben de 2e die gaat serveren in de 4e set.:
http://client.stretchinternet.com/client/fit.portal#

  • 12 September 2012 - 07:57

    Corine And The Guys:

    Leuk om te lezen zeg! En idd, erin rammen die bal.... You go girl! Ik zit nu op school maar ga straks zekers te weten de wedstrijd kijken. Bevalt je nieuwe kamer and the roommates? XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Babson Park

Shanice

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14333

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Januari 2016

Port Elizabeth, South Africa

25 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

Fli Fla Florida

Landen bezocht: