Mijn eerste paar dagen op de campus.. - Reisverslag uit Babson Park, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu Mijn eerste paar dagen op de campus.. - Reisverslag uit Babson Park, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu

Mijn eerste paar dagen op de campus..

Blijf op de hoogte en volg Shanice

01 September 2012 | Verenigde Staten, Babson Park

Woensdag 29 Augustus 2012


Ik moet eerlijk bekennen dat mijn eerste dag op de campus echt geen goede indruk op mij maakte. Toen we daar aankwamen moesten we superlang wachten voordat we aan de beurt waren en we moesten ook op een of andere rare manier betalen die we niet snapten, dus dat ging al shit.. Toen ik m'n kamer eindelijk op mocht, was ik superblij! De kamer zag er lekker krakkemikkig uit, maar daar kijk ik gewoon niet naar. Papa en ik hielden ons netjes aan het orientatieprogramma toen opeens de coach van volleybal naar me toe kwam en vroeg of ik uit Holland kwam en of ik op zoek was naar de coach beachvolleybal. Toen ik zei dat ik eigenlijk maar hem op zoek was keek hij me verbaasd aan. Bleek dus dat hij niet eens wist dat ik daar kwam om indoor te volleyballen. Hij had nog nooit van m'n naam gehoord! Ik heb de afgelopen 6 maanden telkens met de beachcoach (die tegelijkertijd de oude indoorcoach is) gemaild, maar die was dus even vergeten door te geven aan de net nieuwe coach dat ik zou komen.. Hij zei mij dat het volleybalteam al een maand lang samen woonde en speelde en dat ik dus achterliep.. Natuurlijk baalde ik hier heel erg van, maar hij kon er ook niks aan doen, het was de schuld van de oude coach. Ik moest me gelijk laten testen door een dokter zodat ik toestemming had om met hun mee te mogen trainen. Zonder dat kon dat dus niet! Gelukkig was alles in orde en kreeg ik toestemming. Maar mijn coach wist nog niet hoe ik speelde dus ik moest een soort try-out doen terwijl veel mensen toekeken. Ben nog nooit zo nerveus geweest om te volleyballen.! Gelukkig ging het best aardig en kreeg ik gelijk allemaal volleybalspullen van ze. Aan het einde van de dag was ik wel verdrietig over hoe alles was gelopen met volleybal want ik had natuurlijk gewoon verwacht dat het soepeltjes zou verlopen.. Gelukkig stond er daarna iets leuks op het programma: fair play. Ik had geen idee wat dat inhield van tevoren, maar het was superleuk! Het was een beetje als dat programma 'over de streep' maar dan alleen het leuke gedeelte! Op een gegeven moment hadden we een steenpapierschaarwedstrijd en als je had verloren moest jij degene van wie jij had gewonnen aanmoedigen als een cheerleader.. Ik bleef maar winnen en had dus veel cheerleaders. Op een gegeven moment kwam ik zelfs op het podium terecht voor de finale. Helaas ben ik 2e geworden, maar het was wel een hele leuke avond waarbij ik veel mensen ontmoet heb. Na fair play ben ik samen met wat meiden uit m'n team en 2 footballjongens naar all stars gegaan om wat te eten. Dat was echt een topafsluiter van m'n uiteindelijk toch nog leuke dag.


Donderdag 30 Augustus 2012

Vandaag moest ik vroeg opstaan om een placement test te maken. Bij deze test werd m'n kennis van engels, wiskunde en van omgaan met een computer getest, zodat ze een idee hadden in welke klas ik zou passen. Na die test ben ik met wat volleybalmeiden gaan lunchen en daarna hadden we afgesproken om te gaan zonnen en zwemmen. Onderweg naar het zwembad zagen we wat mensen die tie-dye shirts aan het maken waren en dat leek ons ook wel wat, dus wij deden ook mee! Die van mij is er best leuk uitgekomen! een foto volgt nog... Tijdens het tie-dyen kwam ik erachter dat ik nu al (na 1 dag bij het team te zijn) fans heb! Een jongen had namelijk een shirt gemaakt met Webber Volleyball #26!! Dat is mijn nummer dus:D Achteraf werd ik wel gewaarschuwd door de meiden: 'That's not just a fan'.. Dus daar ging mijn blije moment.
Ik werd 's middags verteld dat ik om 17.00 een teamfoto ging maken dus ik dacht dan neem ik gewoon de shuttle van 3 uur naar walmart en dan ben ik dik op tijd terug. Die shuttle kwam helaas drie kwartier te laat, maar ik zou het als ik deze shuttle nam precies redden om op tijd terug te zijn. Natuurlijk liep dit niet goed.. De shuttle zou om 16.45 terug gaan en het is 10 minuten rijden, maar er waren wat mensen van ons die gewoon pas om 17.00 de walmart uit liepen, waardoor ik dus te laat was voor de foto en ik me kut voelde. Ik had gelukkig van tevoren even m'n coach kunnen bellen om te zeggen dat die mensen te laat waren, zodat ik geen problemen kreeg. Na de teamfoto ben ik gewoon gezellig wat gaan eten met de meiden en daarna hadden we een meeting van ons gebouw waar we in slapen (Camilla Hall), waarin alle regels werden uitgelegd. Na dit punt op het oriëntatieschema stond het volgende punt op het programma: Alcohol 101. Dit was echt interessant. Er kwam een man vertellen over zijn leven en wat hij allemaal had meegemaakt, dat z'n vader een moordenaar was, z'n moeder een alcoholist en dat hij zelf vroeger ook dealde enzo en dat hij 13 x geschoten is! Kortom, hij vertelde over zijn slechte leven. En hij vertelde dat hij zich nooit had bedacht dat daar ook consequenties aan vast zaten en dat wilde hij ons vooral leren, dat er aan alles consequenties zitten. Hij zat ook wel te dollen met de jongens in de zaal dat zij alleen maar seks willen, maar hij vertelde wel de consequenties daarvan. Niemand wil een afgelikte boterham trouwen later...
Het punt dat hij wilde maken vond ik wel mooi, maar het was natuurlijk wel lekker amerikaans overdreven, dat was soms wel een beetje storend.
Na Alcohol 101 ben ik nog even wezen chillen bij wat volleybalmeiden op de kamer en heb ik mac n cheese gegeten, lekker!!

Vrijdag 31 Augustus

Vanochtend ging mijn wekker om 06.45, omdat ik om 07.20 klaar moest staan bij de sportschool om te fitnessen met het team. Wat was dit vroeg zeg en wat leek deze dag daardoor ook lang te duren! Na het fitnessen ging ik snel ontbijten en daarna had ik weer een oriëntatiepuntje waar de geschiedenis van Webber werd verteld. Dit was trouwens ook het laatste verplichte punt van de oriëntatie. Daarna heb ik voor het eerst getraind met een paar meiden van m'n team. Het was fijn om weer een bal aan te raken, maar het ging natuurlijk nog voor geen ene meter! 's Middags heb ik weer lekker op het strand gelegen en gezwommen in het meer en heb ik ein-de-lijk mijn router in kunnen stellen, dus yes ik heb WiFi! Ik heb gelijk even gefacetimed met paps en mams, ben daarna snel gaan eten en had toen een skypedate met Tom. Ik had met de meiden afgesproken om 's avonds samen mee te doen aan de scavenger hunt (een soort spoorzoekertje, maar dan veel ingewikkelder). Helaas waren ze daarvoor samen naar de mall gegaan en nu wist ik niet zo goed wat ik nu moest doen. Ik ging maar naar buiten en schoof daar aan bij wat jongens die aan het kaarten waren. Uiteindelijk kwamen de meiden niet eens opdagen bij de scavenger hunt, maar dat betekende niet dat ik het niks aan vond, ik vond het superleuk ook al was ik het enige meisje in mijn team en zaten die jongens in plaats van hun zaklamp te gebruiken om de aanwijzingen te vinden, hun zaklamp te gebruiken om mijn kont te checken. Jongens blijven nou eenmaal jongens...
Helaas werd mijn team 2e bij de scavenger hunt, maar het was nog steeds superleuk! Morgenmiddag is de eerste homegame van football en natuurlijk ga ik samen met de meiden daarheen om te kijken! We hebben dan ook supermooie shirts gemaakt in het geel en groen zodat we hun goed kunnen aanmoedigen. Ik ben benieuwd hoe dat wordt, want ik snap de regels van football niet eens! We zullen het zien...

  • 01 September 2012 - 17:15

    MamaCis:

    Eind goed, al goed! Ik lees het al, je gaat je draai wel vinden daar!
    Leve wi-fi! Blij dat we nu veel kunnen communiceren!
    Keep in touch! Luv ya! X

  • 01 September 2012 - 17:54

    Corine And The Guys:

    Yes you can!!!!!!!!! Goed bezig sha...... Je weet t hè' Sinds wij papa- en mama-ani zijn........... Nee hoor kanjer, je bent toppie bezig! Keep on writing........ XXX

  • 03 September 2012 - 12:47

    Opa En Oma:

    Yes God loves you and so do we!
    Wij eten dat je goed bent en je zlt zeker daar slagen! Opa an oma bidden elke morgen, dat god onze lieve Heer je altijd wil begeleiden, behoeden ne zegenen! jij moet ook de groeten hebben van oom Sandor. Hij was hartsteke blij jou op face book te zien!
    Meisje, vergeet God niet want Hij zal je nooit vergeten en altijd bij je zijn!

    Veel liefs van oma en opa en oom Sandor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Babson Park

Shanice

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 14336

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Januari 2016

Port Elizabeth, South Africa

25 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

Fli Fla Florida

Landen bezocht: