De eerste dag in Florida - Reisverslag uit Palm Bay, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu De eerste dag in Florida - Reisverslag uit Palm Bay, Verenigde Staten van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Florida

Blijf op de hoogte en volg Shanice

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Palm Bay

Mijn eerste dag in Florida was zeker een geslaagde dag! Aangezien papa en ik al vroeg wakker waren, rond 05.00, hebben we een lekkere lange dag gehad. Om 07.00 hebben we voor het eerst geskyped met het thuisfront en daarna zijn we lekker uitgebreid gaan ontbijten in ons hotel. Het plan was eigenlijk om naar Daytona Beach te gaan, maar door de Tropical Storm Isaac was het geen goed idee om daar heen te rijden. Plan B dan maar.. In onze knalblauwe Ford Mustang Cabrio reden papa en ik naar het Kennedy Space Center, waar we een superleuke tour kregen. Het was echt supergaaf om te zien waar die spaceshuttles nou worden afgeschoten en hoe ze worden gemaakt enzo!
Naast alle ruimtevaartdingen was er ook nog veel natuur te zien. Papa en ik zijn zelfs nog wat krokodillen tegen gekomen (!!!). Die kom ik liever niet tegen als ik in m'n eentje ben.. ook niet als ik met anderen ben trouwens. Na de tour kwamen we weer terug op het hoofdgedeelte van het Kennedy Space Center waar ook een simulator was. Die wilden we natuurlijk wel even proberen en zo gezegd, zo gedaan. We kwamen in een "spaceshuttle" te zitten met heel veel andere mensen en we mochten een lancering mee maken. Ik heb me tijdens deze simulatie echt kapot gelachen om alle schuddende hoofden voor me en naast me en het was best grappig om dit mee te maken.
Papa en ik waren het na deze simulatie aardig zat (we waren ook best moe door het vroege opstaan), dus we zetten de navigatie richting Miami en we zouden wel zien waar we gingen slapen. Onderweg kwamen we heel veel grote supermarkten tegen en aangezien ik nog aardig wat spullen nodig had, zijn we daar een kijkje wezen nemen. Omdat deze supermarkt zo mega was, duurde het ook best lang voordat ik alles had gevonden. echt vermoeiend.. We lieten de navigatie nu maar zoeken naar hotels in de buurt en zijn bij het eerste beste hotel in Palm Bay gestopt.
We hebben de hele dag best goed weer gehad, oké het miezerde de hele dag wel vies, maar het was wel 30 graden! Helaas sloeg het weer toen we bij het hotel aankwamen helemaal om, het begon keihard te waaien en te regenen en zelfs onder het afdak bij het hotel werden wij helemaal nat toen wij de koffers uit gingen laden. Die grote koffers werken trouwens niet echt met die Ford Mustang, maar who cares.. Het is gewoon een gave bak!
Nadat we helemaal natgeregend waren, hebben we snel een warme douche genomen en daarna zijn we uit eten geweest bij een krabrestaurant. Op de kaart stonden toch wat rare dingen, zoals krokodillenstaart en zelfs dolfijn.. Nou een dolfijn zou ik dus nooit van mn leven gaan eten, maar die krokodillenstaart wilden we wel een kans geven! En daar was ik achteraf ook blij mee, want het was superlekker! Als hoofdgerecht kregen we krab en dat had ik nog nooit gehad, maar wat een gedoe is dat zeg! Tijdens het openmaken van de krab ben ik me een keer nog helemaal kapot geschrokken omdat ik die krab recht in z'n ogen aan keek.. dat doe ik dus ook niet meer:P
Na een geslaagde dag zijn we lekker gaan slapen en zijn we weer om 06.00 wakker geworden. We boeken al vooruitgang!

  • 27 Augustus 2012 - 13:51

    JB:

    Haha Sha! Geweldig om dit te lezen, en al helemaal geweldig voor jou om dit te mogen ervaren ;-)
    Take care babe & maak er een absolute toptijd van die alleen Shanice van der Sloot kan maken!! Liefs, JB

  • 27 Augustus 2012 - 13:53

    Corine En De Guys:

    Super leuk om te lezen! Waar smaakt krokodil naar? Kip ofzo? Dus jullie gaan miami onveilig maken.... have fun!!!!! Dikke kus van de abrahammetjes xxxx

  • 27 Augustus 2012 - 14:00

    Shanice Van Der Sloot:

    Haha dankjewel JB!
    En ja Krokodil smaakt een beetje naar kip! Alleen dan net iets lekkerder!

  • 27 Augustus 2012 - 16:14

    MamaCis En Mymmy:

    Leuk wat je allemaal meemaakt met papa samen en dat je er zo van geniet! Woensdag begint pas het echte campusleven dus geniet nog even dat je je sponsor bij je hebt...#LOL
    Enjoy!
    Kus lievie!! Luv ya!
    P.S.: extra LOVE YOU van My!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Palm Bay

Shanice

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 14331

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Januari 2016

Port Elizabeth, South Africa

25 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

Fli Fla Florida

Landen bezocht: