still alive. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu still alive. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu

still alive.

Blijf op de hoogte en volg Shanice

14 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hee hallo hoi.
Het is ondertussen alweer een tijdje terug dat ik wat van me heb laten horen, dus ik dacht dat ik maar weer even wat moest typen.. Er zijn in de laatste weken weer superveel dingen gebeurd, die ik heel graag allemaal met jullie wil delen, maar als ik dat allemaal zou moeten typen ben ik morgen nog steeds bezig. Na mijn vorige blog ben ik eerst een weekend naar Grahamstown gegaan voor intervarsity (het feest van het jaar voor de studenten hier). Dat is een toernooi waar vier verschillende universiteiten bij elkaar komen om tegen elkaar te strijden met verschillende sporten en waar andere studenten die geen sport spelen heen gaan om lekker veel drank te consumeren. Ik speel hier geen sport, dus je kan wel raden waarvoor ik daar heen ging.. Het leuke aan dit evenement is dat elke universiteit een eigen kleur overall had die de studenten aan hadden, die je helemaal onder moest verven naar je eigen smaak. De groep waarmee ik was had dat verven al de dag ervoor gedaan, maar omdat ik toen geen tijd had besloot ik mijn overall gewoon aan te doen en hun mij onder te laten verven met witte verf. Als voorzorgsmaatregel had ik al een vuilniszak over mijn shirt heen gedaan zodat de verf niet zou doordrukken, maar helaas bedekte deze alleen maar mijn shirt en niet mijn broek. En mocht ik nou net mijn favoriete zwarte broek aan hebben waar ik teveel waarde aan hecht om hem nu al weg te gooien. Elke keer als ik nu de vraag krijg waar die witte vlek op mijn broek vandaan komt heb ik weer heel wat uit te leggen dus..
De week na dit toernooi kreeg ik heerlijk hoogblond bezoek van Im, Am en Mark. Heerlijk om even lekker te kunnen knuffelen en te kunnen laten zien waar ik hier uit hang. Het eerste weekend met Mark zijn we naar een cheetahfarm gegaan, waar we veel geleerd hebben over katachtige dieren en daarna zelfs met een cheetah mochten knuffelen! Echt supervet. Nadat Mark weg was ben ik samen met de meiden gaan sandboarden en zijn we ook nog op een safari geweest, waar we veel dieren van heel dichtbij konden zien. Soms een beetje té dichtbij eigenlijk, want de man die de jeep bestuurde was echt niet bang om een meter van een olifant af te staan. Toen hij hetzelfde deed bij de leeuwen hielden we allemaal onze adem in, maar wat was het vet om ze van zo dichtbij te zien. Na deze safari werden we naar onze eetlocatie gebracht. Er stond een groot kampvuur en er brandden allemaal fakkels, waardoor we gelijk een soort expeditie robinson gevoel kregen.
De laatste dag dat de meiden hier waren zijn Am en ik de hoogste bungeebrug ter wereld afgesprongen. 216 meter! Voordat ik op exchange ging zei ik dat ik dat nevernooitniet ging doen, maar aangezien Mark en Imke het de week ervoor al hadden gedaan moesten Am en ik wel. Ik was als eerste van de groep aan de beurt en nadat ik het uur ervoor al anderen naar beneden had zien gaan was ik gespannen, maar had ik er ook echt superveel zin in. En dan sta je daar op die rand en denk je wat doe ik hier eigenlijk? Totdat de twee mannen naast je roepen three, two, one.. bungee!! Verstand op 0 en gaan en wow wat was het vet! Zou het zo weer opnieuw doen.. Als het me lukt zal ik het filmpje bij deze blog posten, maar mensen die echt om me geven, ik waarschuw jullie nu alvast, want jullie krijgen waarschijnlijk een hartverzakking. Bij deze zijn jullie dus officieel gewaarschuwd..
Na deze supergezellige week met de meiden moest ik toch maar beginnen met leren, want ik had examens de week erna. Dat ik precies op dat moment ziek werd hielp me ook niet echt. Dan maar in bed studeren. Beide examens gingen goed en voor mijn afrikaans mondeling had ik zelfs 100%.
Deze week kwamen ook Jaimy en zijn roommates Jo en Michel richting PE dus kon ik hun meenemen naar een leuk feest en kon ik ze de stad laten zien. De dag erna begon mijn vakantie en was het mijn beurt om richting kaapstad te gaan rijden en de beroemde garden route te doen. Met z’n 9en in een busje gingen we onderweg richting kaapstad en stopten we onderweg bij onze eerste stop: Sedgefield. Ons hostel zat letterlijk aan het strand en ’s avonds was er een groot kampvuur en werden er shots gedaan voor 5 Rand, wat dus ongeveer €0,40 is. Helaas heb ik daar niet van mee kunnen genieten, want ik lag lekker vroeg op bed om een beetje uit te kunnen zieken. De dag erna gingen we vroeg op om naar een farmer’s market te gaan en lekker te ontbijten en allemaal hebbedingetjes te kopen (ja daar ben ik echt supergevoelig voor..). Daarna zijn we naar een lagoon in Knysna gegaan, waar we een supermooi uitzicht hadden op de zee en ook rotsen konden beklimmen. 's avonds zijn we lekker uit eten geweest in Wilderness, waar Jaimy en zijn roomies ook die nacht bleven slapen en we dus gezellig samen met mijn vrienden en met zijn vrienden uit eten konden gaan. Ons plan was om na het eten nog een uur door te rijden naar Oudtshoorn, maar omdat het zo gezellig was met z’n allen hadden we toch maar een extra kamer in hun hostel geboekt, zodat we niet meer zo lang hoefden te rijden. Dat ik die nacht dan lekker met mijn schatje kon knuffelen kwam voor mij als een mooie extra. De dag erna zijn we vroeg opgestaan om alsnog richting Oudtshoorn te rijden en daar de Cango Caves te bezoeken. Prachtig om de grotten te zien en met onze leuke groep waren we eigenlijk alleen maar aan het lachen. Toen de vrouw alle verlichting van de tour uitdeed en we allemaal in het donker stonden waren we allemaal doodsbang en stonden we helemaal aan elkaar vastgeklampt.
Na het bezoeken van de grotten gingen we weer doorrijden naar Mossel Bay, waar we bij een restaurantje aan het strand hadden gegeten en daarna op het strand zijn gaan chillen en hebben gevolleybald. Op onze reis hadden we elke dag een ander persoon aangewezen als “baas” die dus elke keer de knopen moest doorhakken, maar ik merkte toch dat ik uiteindelijk alsnog die beslissingen maakte elke dag.. Prima, want daardoor deden we wel alles wat ik wilde doen, maar ook wel irritant want als ik niks voorstelde gebeurde er ook niks. Na Mossel Bay zijn we doorgereden naar Hermanus, waar deze tijd van het jaar veel walvissen zijn om daar te paren. Toen wij op de boot zaten om deze walvissen te spotten hebben we dit ook letterlijk zien gebeuren en hebben we zelfs de walvispiemel gespot. Hoogtepuntje (of moet ik zeggen flink hoogtepunt) van de dag.
Na dit avontuur zijn we aan een stuk doorgereden naar Kaapstad, waar we incheckten in een hostel op long street, de uitgaansstraat van kaapstad. Nadat zij hadden ingecheckt in het hostel ging ik “inchecken” bij Jaimy en zijn we ’s avonds uit eten gegaan bij een afrikaans restaurant waar ik Struisvogel, Kudu en Springbok heb gegeten, allemaal dieren die hier wild rondlopen en die hier dus als normaal vlees worden gezien. De afgelopen tijd heb ik me eigenlijk vooral bezig gehouden met vegetarisch eten, maar onder het motto “once in africa…” kon ik deze maaltijd eigenlijk niet weigeren. Dus ik heb het nu geprobeerd, en dan hoef ik daarna ook geen vlees meer te eten om het te proberen.. Elke dag probeer ik weer nieuwe ervaringen te hebben, of dat nou te maken heeft met de hoogste bungee doen of een bepaald soort eten proberen en tot nu toe bevalt dat me supergoed. In de paar dagen in Kaapstad heb ik bijvoorbeeld pinguïns bezocht, robben eiland gezien en een wijnproeverij gedaan (wat lijk ik toch op je hè mama ani?). Ook ben ik samen met Jaimy naar een festival geweest op een wijngaard waar we een prachtig uitzicht hadden op de bergen. De locatie was adembenemend en het was voor mij vooral heel leuk om ook wat vrienden van Jaimy te leren kennen. Helaas kreeg ik halverwege dit festival zo’n erge buikpijn dat ik er zelf niet zoveel meer van heb kunnen genieten, en toen het donker was zag je de bergen natuurlijk ook niet meer, maar het was een topdag. De dag erna zouden we in 1 stuk terug rijden naar PE en dat zou dus betekenen dat ik 10 uur lang met buikpijn en misselijkheid in de auto moest zitten. No way josé.. toch maar even een vlucht geboekt voor de volgende dag zodat ik nog een extra dagje in bed kon blijven liggen en dan in 1 uur naar PE kon vliegen. Ook al was deze dag een supermooie zonnige dag waarin Jay lekker naar het strand was gegaan, lag ik lekker in zijn bed uit te zieken. Na een paar uur vond ik het toch zonde om m’n laatste dag zo door te brengen en ben ik ook maar een half uurtje naar het strand gegaan, waarna we daarna samen de berg op reden om van boven de zonsondergang te kunnen zien. Ik heb nog nooit zo’n mooie zonsondergang gezien met zo’n mooi uitzicht en na de hele week mooie uitzichten te hebben gezien en elke keer foto’s te hebben gemaakt besloot ik om deze keer lekker m’n telefoon in m’n tas te laten zitten en een keer te genieten in plaats van me zorgen te maken of de foto wel instagramwaardig zou zijn. En dat ik dit uitzicht dan met Jay mocht delen was voor mij het mooiste van deze hele vakantie. Met buikpijn en misselijkheid en alles, maar ik had het voor geen goud willen missen.
De volgende ochtend moest Jay al vroeg op om naar college te gaan en ging mijn vlucht pas om 13:45. Voor mij was het wel even apart om dan in zijn huis te zijn zonder hem daar te hebben, maar ach dat was weer een nieuwe ervaring die ik op mijn lijstje kon zetten. Na een korte taxi rit kwam ik op het vliegveld aan en kon ik gelijk door de security lopen. Tijd voor weer een nieuwe ervaring, want op het vliegveld heb ik een boek gekocht. Shanice en een boek lezen? Ja.. je leest het goed. Met dat boek was mijn vlucht eigenlijk zo voorbij en was ik binnen no time in PE. Heerlijk!
Dus nu zit ik in mijn kamer achter mijn laptop terug te denken aan alle leuke dingen die ik afgelopen maand heb gedaan en alle grappige details die erbij horen. Ik zit hier echt op mijn plek op het moment en dat voelt goed. Ik heb geweldige mensen om me heen en dat ik me voordat ik op exchange zoveel zorgen maakte over dat ik Jay zo weinig zou zien valt nu allemaal ook heel erg mee.
Ik heb geprobeerd om het filmpje van de bungee te uploaden, maar het lukt helaas niet. Voor de mensen die alsnog deze hartverzakking mee willen maken, stuur me even een appje en dan stuur ik het filmpje graag naar je.
Nu ga ik lekker slapen, want na deze week vakantie ben ik eigenlijk wel aan rust toe.

DOEI

  • 14 September 2015 - 21:42

    Corine:

    Eindelijk weer je verhalen lezen!!!!! Super wat je allemaal doet, meemaakt en dan ondertussen ook nog ff 100% scoren voor een examen.... Ben blij dat dat filmpje uploaden niet lukt.... Heb ook liever dat je naar wijnproeverijen gaat ;-) Hoop dat je nog veel van al dit soort avonturen blijft meemaken! Enjoy schatje! Mis je maar door dit soort verhalen ben je toch weer beetje dichtbij..... Dikke knuf van ons allemaal!!!!!! XXXXXXX

  • 15 September 2015 - 05:33

    Pap-ani:

    Erg leuk om weer wat van je te lezen. Love you! Papa-ani

  • 15 September 2015 - 06:53

    MamaCis:

    Op schrift bijna net zo leuk als hoe je t vertelt: Ik zat er weer helemaal in!

  • 15 September 2015 - 10:22

    Tante Shelley:

    Wauw shanique. Wat een ontzettend leuk verhaal heb je weer neergezet. Ben trots op je. En....eens een keer niet alleen maar eten

  • 15 September 2015 - 10:57

    Oom Edo:

    wat schrijf jij Realistisch..was er helemaal in!!!heel veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Shanice

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 14305

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Januari 2016

Port Elizabeth, South Africa

25 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

Fli Fla Florida

Landen bezocht: