Mijn laatste reisverslag als 20-jarige!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu Mijn laatste reisverslag als 20-jarige!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Shanice Sloot - WaarBenJij.nu

Mijn laatste reisverslag als 20-jarige!!

Blijf op de hoogte en volg Shanice

04 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen week heb ik weer zo veel mogelijk nieuwe en leuke dingen gedaan. Het begon maandag al toen ik voor het eerst ging longboarden naar het sports centre. Ik heb dat al een tijdje willen leren, dus ik heb er hier maar gewoon 1 gekocht zodat ik het kon oefenen en ik moet zeggen dat het voor een eerste keer nog best wel goed ging, maar het leek zo lang te duren! De afstand naar het sports centre is normaal ongeveer 35 minuten lopen, dus het duurde wel even voordat ik er was. Helemaal bezweet kwam ik aan bij het sports centre, de warming up die ik normaal doe kon ik nu dus wel overslaan.. De weg heen was dus nog wel te doen aangezien sommige stukjes downhill waren.. de terugweg heb ik toch maar wat stukjes gelopen, want de wat steilere stukjes gingen toch wat lastig haha. Terwijl ik nu aan het typen ben merk ik dat mijn gedachtegang al helemaal in het engels is. Ik moet over sommige woorden 3x nadenken of ik het wel goed heb gespeld, dus als er wat foutjes inzitten, sorry!
Bij ons huis hebben we een bbq gedeelte en hebben we een lange tafel waar wel 20 mensen aan kunnen zitten. Reden voor een gezamenlijke Braai! (zo noemen ze BBQen hier). Alle huisgenoten hadden een aantal mensen uitgenodigd en iedereen nam z’n eigen vlees mee. Al onze drank hadden we op de treden in het zwembad gezet zodat iedereen er makkelijk bij kon en iedereen had het naar z’n zin. Het enige jammere deze avond was dat het heel hard waaide, dus toen we een kampvuur hadden gemaakt in onze firepit werd iedereen gek van de rook die keihard elke kant op ging. Mijn kleren ruiken na het wassen nog steeds naar rook, maar het was de gezellige avond waard!
Woensdag ben ik samen met mijn huisgenoot Tim voor het eerst gaan surfen en dat was echt supergaaf! Hij kon al bijna gelijk opstaan op zijn surfplank, waardoor ik gelijk extra gedreven werd om het ook te doen. Het kon natuurlijk niet gebeuren dat het hem wel was gelukt en mij niet.. Aan het einde van de les is het mij dan ook gelukt om op te kunnen staan en tot het strand te surfen. Beetje jammer dat dat precies de laatste golf was, maar dat is dan weer extra reden om snel weer te gaan! Na het surfen deden we een klein biertje en moesten we daarna weer terug naar huis fietsen. De weg naar het strand is bijna helemaal downhill, waardoor ik binnen 10 minuten op het strand ben. Helaas is de terugweg dus het tegenovergestelde en was ik na dit fietstochtje en het surfen helemaal kapot. Lekker vroeg naar bed gegaan dus!
In m’n vorige blog schreef ik over mijn rooster hier en dat ik daar wel blij mee was.. Donderdag heb ik wat aanpassingen gemaakt met de vakken die ik volg, waardoor mijn rooster nu nog beter is! In plaats van 1 vak op maandag en vrijdag heb ik nu een extra vak op woensdagavond, waardoor ik nu dus geen les meer heb op maandag en vrijdag. Extra lange weekenden dus, waarin ik lekker kan reizen en ja eigenlijk gewoon kan doen wat ik wil! ’s Avonds ben ik samen met mijn huisgenoten Kiara en Bruce uit eten geweest en zijn we daarna gaan stappen. Tijdens ons etentje werden we benaderd door een hele enge, dronken man die een drankje met ons wilde doen. Gelukkig was de manager van het restaurant in de buurt en heeft hij die man weggestuurd. We zijn alle 3 nog steeds benieuwd wat die man nou precies tegen ons aan het zeggen was, want hij was zo erg aan het brabbelen dat we er niks van verstonden. Tijdens dat gesprek verstopten we alle drie onze portemonnees en waardevolle spullen, maar volgens mij had hij dat niet eens door. Na het etentje zijn we doorgegaan naar een club waar er van 9 tot 10 happy-hour was voor de vrouwen, waarin je onbeperkt gratis wijn kreeg. Wij kwamen om kwart voor 10 binnen dus we konden allemaal nog een paar wijntjes bestellen en zijn daarna naar de club ernaast gegaan waar we ook de nodige drankjes hadden besteld. Na een gezellige avond zijn we terug gegaan in een taxi en waren veel van mijn vrienden best wel dronken. Terwijl we in de taxi zaten rolde de jongen naast me zijn raam al open om over te geven, maar door mijn felle coaching skills heeft hij dat toch niet gedaan. “DON’T THROW UP! COME ON YOU CAN DO IT!” waren ongeveer de woorden die uit mijn mond kwamen haha.
Vrijdag heb ik lekker uitgeslapen, want ik heb nu dus geen les meer op vrijdag! De regen kwam met bakken uit de hemel vallen en eigenlijk had niemand zin om iets te doen op deze dag. Aangezien onze wifi prepaid is en ik dus niet de hele tijd wifi thuis heb ben ik maar naar de uni gegaan om muziek te downloaden. Eigenlijk heb ik daar de hele dag gezeten om muziek te downloaden en gewoon lekker warm binnen te zitten. Na deze regenachtige dag hebben we met alle huisgenootjes lekker wraps gegeten aan onze grote vierkante tafel en het was echt gezellig om met zoveel mensen aan tafel te zitten.
Zaterdag ben ik naar Addo elephant park gegaan om een safari te doen. Het was echt geweldig om zoveel verschillende dieren te zien. We hebben zelf door het park gereden in onze eigen gehuurde auto’s en hebben onder andere olifanten, struisvogels, everzwijnen, zebra’s en kudu’s gezien. We hebben in het restaurant in het park gegeten en ik moest daarna in het donker terug rijden. Dat was best wel eng aangezien er zoveel gaten in de weg zaten en er bijna geen verlichting op de wegen is (en ik natuurlijk aan de andere kant van de weg zit enzo). Veilig aangekomen in PE was ik eigenlijk van plan om uit te gaan, maar na een uur chillen op bed en facetimen met Jaimy was ik eigenlijk veel te moe om weg te gaan. Zondag ben ik vroeg naar de markt gegaan en heb ik mooie sieraden en een jurk met een afrikaanse print gekocht. Daarna wilde ik eigenlijk gaan surfen, maar m’n surfbuddy Tim wilde liever gaan voetballen vandaag, dus toen ben ik maar naar de sportschool gegaan met m’n huisgenootje Laura. Helaas wisten we de tijden van de gym niet, dus toen we daar aan kwamen waren we een uur te vroeg! Het was al lastig om onszelf er toe te zetten om te gaan sporten in dit hete weer, maar nu we nog een uur moesten wachten werd de motivatie alleen maar minder. Toch hebben we doorgezet en waarschijnlijk zal ik morgen lekker veel spierpijn hebben.
Ook al ben ik hier nu al een tijdje, ik krijg nog steeds te horen dat mensen verbaasd zijn dat ik uit Nederland kom. Iedereen denkt dat ik uit Amerika kom door m’n engelse uitspraak, toch een compliment na mijn jaartje Florida:).
Aankomende donderdag, 6 augustus, word ik 21! Toch raar om dat hier te vieren. Maar dat komt vast wel goed! Het wordt lastig om de familie etentjes thuis te overtreffen, maar wie weet komt een grote Braai in de buurt..
I’ll keep you posted!
XXX Shanice

  • 04 Augustus 2015 - 21:35

    MamaCis:

    Blij dat je het zo naar je zin heb! Wij gaan hier zéker proosten op je verjaardag, ook al kunnen we dat wat jij aankan niet evenaren! ;-) Alhoewel.....mama-ani... Hahahaha.
    Enjoy!! Luv ya!!!! Liefs, mama.

  • 05 Augustus 2015 - 07:38

    Annie Van Beusekom:

    Lieve Shanice
    Wat een ervaringen allemaal.
    Mooi hoor, knap van je dat je alles probeer,echt sportief.
    Een fijne verjaardag daar, echt bijzonder om je verjaardag daar te vieren.
    Fijn dat je leuke mensen om je heen heb, dat is wel belangrijk.
    Leuk dat je het met ons deel, fijn om te lezen ik geniet er steeds weer van.
    Ik ben in Amsterdam, en huur voot tijdelijk een huisje in de pijp, daar ga ik zaterdag heen.
    Leuk buurtje, ik ontmoet veel mensen hier, uit de kennissenkring van Anton, erg leuk.
    Ik krijg nu accupunctuur, dat helpt mij goed. Jammer dat jij er niet bent, anders konden we elkaar even zien. Ik moest er even uit na al die ellende, Anton regelt alles voor mij.
    Ik ga wel vooruit. Ik ben dus ook op avontuur, maar dan in Amsterdam haha
    Een fijne tijd daar nog, en doe voorzichtig !!
    veel liefs van Annie

  • 05 Augustus 2015 - 08:44

    Corine:

    Weer super om te lezen schatje! Wat onderneem je toch veel, heerlijk! De foto's zijn ook top! Heel veel plezier weer, zal wel lukken..... Die borrel op je 21e komt wel goed hier! Snap niet zo goed wat mama bedoeld maar dat legt ze vast wel uit.... ;-) zeg weer elke morgen "goedemorgen" tegen je (foto), hou van je en je zult ongetwijfeld een onvergetelijke verjaardag hebben!!!!! Papa-ani houdt ook heel veel van je en wenst je een super zonnige dag!!!!! Dikke knuffel uit Barneveld!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Shanice

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 14301

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 30 Januari 2016

Port Elizabeth, South Africa

25 Augustus 2012 - 20 Juli 2013

Fli Fla Florida

Landen bezocht: